som revideret på generalforsamlingen den 16. marts 2019
Foreningens navn er Gladsaxe Kaninforening og forkortes ”Glad Kanin”.
Foreningen er stiftet den 17. april 2013 og er en folkeoplysende forening med hjemsted i Gladsaxe Kommune.
Foreningens formål er at fremme interessen for kaniner i Gladsaxe Kommune samt Københavnsområdet.
Foreningen arbejder bl.a. for
Som medlem kan optages enhver, der er interesseret i kaniner. Medlemmerne betaler et årligt kontingent. Størrelsen af kontingentet fastsættes på foreningens årlige generalforsamling.
Optagelse kan ske ved henvendelse til foreningen på info@gladkanin.dk eller til den til enhver tid værende formand.
Udmeldelse skal ske skriftligt til foreningen på info@gladkanin.dk eller til den til enhver tid værende formand en måned før kontingentets udløbsdato.
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed i alle anliggender. Ordinær generalforsamling afholdes én gang årligt inden udgangen af marts måned. Indkaldelse, med angivelse af foreløbig dagsorden, skal finde sted med fire ugers varsel pr. mail eller annonceres på foreningens hjemmeside. Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være indsendt skriftligt til formanden senest to uger før generalforsamlingens afholdelse. Alle foreningens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde, har adgang til generalforsamlingen. Alle medlemmer, som ikke er i kontingentrestance, har stemmeret.
Dagsordenen skal mindst indeholde:
Generalforsamlingen er beslutningsdygtigt uanset det mødte antal stemmeberettigede medlemmer. Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Vedtægtsændringer kan kun ske med 2/3 af de fremmødte medlemmers stemmer. Afstemning skal foretages skriftligt, såfremt mindst fem medlemmer forlanger det. Ved personvalg dog på forlangende.
Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes efter en generalforsamlings- eller bestyrelsesbeslutning eller efter skriftlig anmodning fra 2/3 af medlemmerne. Såfremt disse ønsker ekstraordinær generalforsamling skal de meddele, hvad der ønskes behandlet. Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling skal ske senest 60 dage efter den er krævet efter samme regler, som gælder ved ordinær generalforsamling.
Foreningen ledes af en bestyrelse på mindst 3 medlemmer og 2 suppleanter.
Formanden vælges på generalforsamlingen. Bestyrelsen konstituerer i øvrigt sig selv og fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen vælges på skift for 2 år ad gangen. Der vælges 2 revisorer. Disse vælges på skift for 2 år ad gangen.
Bestyrelsen er bemyndiget til, med ansvar overfor generalforsamlingen, at træffe dispositioner på foreningens vegne. Under ansvar overfor bestyrelsen tegnes lokalforeningen af formanden. Ved stemmelighed har formanden den afgørende stemme. Bestyrelsen kan nedsætte udvalg til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.
Foreningen hæfter kun for sine forpligtelser med den af foreningen til enhver tid tilhørende formue. Der påhviler ikke foreningens medlemmer eller bestyrelsen nogen personlig hæftelse.
Udelukkelse af foreningen kan ske ved en bestyrelsesbeslutning herom.
Foreningens regnskabsår følger kalenderåret.
Vedtagelse om foreningens ophør eller sammenlægning med anden forening kan kun ske, når det vedtages med 2/3 stemmeflerhed af de stemmeberettigede på en generalforsamling. Er der mindre end 2/3 stemmeflerhed for foreningens ophør eller sammenlægning med anden forening, skal der, såfremt forslaget opretholdes, afholdes en ny generalforsamling, hvor beslutningen kan afgøres ved almindelig stemmeflerhed.
I tilfælde af opløsning tilfalder foreningens midler Dyrefondet.